12 juni 2017

Een Saiga

De nog steeds glanzende WAW heeft ondertussen een stijlvolle kamergenoot gekregen. Eigenlijk was ik op zoek naar een ander zitje voor mijn Sinner ligfiets maar al struinend over internet kwam ik deze Saiga tegen. Een ligfiets met een snufje jaren 70. Want het chopper zadel en het hoge stuur komen rechtstreeks van zo'n chopperfiets uit die tijd als je het mij vraagt. De Saiga stamt uit begin jaren 90 en is een nederlands product. De fiets heeft 6 versnellingen waarbij de derailleur in een soort tussenasconstructie is opgenomen. De fiets behoeft een opknapbeurt. Het frame is behoorlijk geroest en kan een nieuw likje verf gebruiken. Ik wil de fiets niet in de originele staat brengen maar heb wel ideeën over een nieuw uiterlijk. Dit wordt gewoon een project waar ik de tijd voor neem. Passend vervoer heb ik: de WAW is weer geschikt voor woon/werkverkeer en de Sinner kan als boodschappenfiets dienst doen.


2 opmerkingen:

Wim zei

De fiets is ook echt naar de gelijknamige antilope vernoemd.

Leuke fiets, ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

Garry Jones zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.