02 juli 2017

Stoelendans

Naast de WAW staat in de garage nog een Sinner trike. Die is vooral bedoeld als boodschappenfiets. De grote tas achterop biedt ruimte genoeg. Alleen een krat bier past niet echt. Op m'n vorige trike zat een opbergbak gemonteerd daar paste wel een krat in. Bovendien had ik daar een aanhangertje bij waar nog eens twee kratten in pasten. Nu ben ik niet zo'n dorstig type maar het geeft wel aan hoeveel spullen er mee konden. Die trike verkocht ik enige jaren geleden. En daar kreeg ik spijt van. De WAW is als boodschappenfiets nu eenmaal niet geschikt (Oeps!) Ik vond later voor een geschikte prijs een tweedehands trike. Het nieuwere model, zonder de knik in het frame en ook met het nieuwere zitje er op. En dat zitje in combinatie met het lage onderstuur beviel me niet zo op de langere duur. Bij Sinner heb ik een opgebogen onderstuur besteld. Dat was snel gemonteerd. Alle kabels moesten worden vervangen want die waren te kort. Dat stuur beviel me een stuk beter maar het stoeltje zat me niet lekker. Het gaf te veel steun in m'n onderrug. Enkele jaren gelden had ik ook een Sinner 16/20 met een stoeltje wat wel lekker zat. Dus ben ik op zoek gegaan naar een dergelijk exemplaar. Ik vond er ook één! Alleen zat daar een bouwpakket aan vast. Het hele spul gekocht en het stoeltje op m'n trike gemonteerd. Dat zat beter!

'oud' en 'nieuw'

Al met al ben ik niet ontevreden over de trike. De derailleur en de remmen moeten nog een keer worden afgesteld maar dat zal ook komen doordat er nieuwe kabels op zitten. Ik zoek nog een kussentje. Want het 'nieuwe' stoeltje is iets kleiner en heeft een andere vorm zodat ik het 'oude' kussentje niet over kan zetten.
Nu heb ik dus een bouwpakket te koop van een Jouta lookalike met een Sinner stoeltje! Bij dit pakket zitten: frame, stoeltje, velgen, spatborden en wat klein spul. Je zult er zelf naven en een derailleur en nog wat lossen onderdelen bij moeten zoeken om er een rijdende fiets van te maken.
Te koop: Jouta lookalike bouwpakket!

1 opmerking:

Garry Jones zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.