07 september 2013

De vlieg

Afgelopen week fietste ik mijn woon/werkroute, zoals gebruikelijk met de WAW. Vanwege de redelijk hoge temperaturen heb ik dan de cabriokap op de WAW. Dan geniet je nog eens extra van die mooie nazomer. Heel hard rij ik 's ochtends niet, meestal zo'n 35 km/h. En met die snelheid botste ik in Tijnje tegen een vlieg. Niets bijzonders natuurlijk want als je de voorkant van je auto bekijkt gebeurt zoiets vaak. Het was de manier waarop we botsten: oog in oog! Door de klap was ik even het zicht in mijn linkeroog kwijt. Pijn deed het ook en mijn oog begon meteen te tranen. Ik prees mezelf nog gelukkig met m'n driewieler: op een twewieler kun je met zo'n voorval makkelijk hte evenwicht verliezen met alle gevolgen van dien. Met tranend oog reed ik rustig verder. Op m'n werk vertelde ik het voorval aan mijn collega. Zijn reactie is vermeldenswaard. Hij merkte heel droog op: "moet je denken met wat voor verhaal die vlieg thuiskomt. Ik ben vandaag aangereden door een reuzenwortel!

Geen opmerkingen: