29 augustus 2017

De herfst nadert

De zomervakantie is voorbij. En daarmee lijkt de zomer ook voorbij. Meteorologisch gezien eindigt de zomer deze week. 's Ochtends is het al een stuk frisser en is er mist. Vooral die mist noopt tot wat meer alertheid in het verkeer en zeker met de WAW en eigenlijk elke velomobiel en lage ligger. De verlichting gaat dus 's ochtends aan. Ik rij met de open kap op de WAW, geen last van beslagen ruitjes dus ;-) Bovendien is het 's middags zo warm dat een dichte kap de WAW in een sauna zou veranderen. Afgelopen dagen heb ik mijn cameraatje meegenomen in de hoop een mooi plaatje met wat mist en de opkomende zon te maken. Dat is gelukt (al zeg ik het zelf) Om de rit niet te vertragen heb ik tijdens het rijden aan aantal foto's gemaakt. De meeste zijn redelijk scherp geworden maar de compositie is niet altijd even fraai. Ik heb de zon schuin achter op de heenweg dus ik moet de camera ook naar achteren richten voor een mooi plaatje en aangezien de camera een vast en niet een draaibaar display heeft, is het een beetje gokken. Net nadat ik deze foto had gemaakt staken twee reeën de weg over. Ze bleven even rustig staan om te kijken wat er aan kwam. Waarschijnlijk hielden ze niet van oranje of van wortels, dat kan ook natuurlijk, want toen ik dichterbij kwam waren ze snel vertrokken! Helaas cameraatje net weer weggeborgen en dus geen plaatje. Ik overweeg nog een actioncam op de WAW te zetten. Tot nu toe bevalt me het fish eye effect van die camera's voor normale foto's niet zo. Ik heb de Gopro en de Sony Actioncam al geprobeerd. Als special effect bij bijvoorbeeld een filmpje of een time lapse vind ik dat geen probleem. De komende twee weken is de Sony nog bezig met een time lapse. Een time lapse van de woon/werk rit komt later.

2 opmerkingen:

PLW Smits zei

Mooie foto! Ben benieuwd naar de time lapse.

Garry Jones zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.